2017. jún 08.

Megtapostak a kínaiak…

írta: UtazOhm
Megtapostak a kínaiak…

Masszázs élményeim Pekingben

Bevallom, voltam már pár masszázson nemcsak otthon, Magyarországon. Kipróbáltam Indiában és Thaiföldön is, de ahol most voltam Pekingben, ez mindent visz. Elmesélem a tapasztalataimat…

Bátyám elvitt abba a szalonba, ahová szokott járni, ha ideje engedni. Már nagyon kíváncsi voltam, milyen egy kínai masszázs, a Természetgyógyász suliban mi is belekóstoltunk pár masszázs fajtába, és tanultunk a tradicionális kínai alternatív gyógyászatról, már akkor is felkeltette az érdeklődésemet. Még Indiában tibeti orvosnál is jártam, hogy kipróbáljam tényleg úgy vizsgálnak-e, mint ahogy hallani, ezt az élményemet is megírtam, erről itt olvashattok:

http://utazohm.blog.hu/2016/04/27/tibeti_orvosnal_jartam

Kínai gyógyászat

Tény, hogy a kínaiak nagyon tudnak valamit. Hagyományos orvoslásuk (HKO) több ezer éves múltra tekint vissza, ebben benne van a kínai kultúra és a taoista filozófia is, de számos tudományos és etikai kritikát fogalmaztak meg a módszerekkel kapcsolatban a tudományos bizonyítékok hiányában. Ettől még működhet… Nálunk a nyugati világ nagy részében kiegészítő, illetve alternatív orvosi rendszernek tekintik, míg Ázsia nagy részén, így Kínában is az elsődleges orvosi, finanszírozott ellátás része hivatalosan!

Tanulmányaim és saját tapasztalataim alapján tudok írni az alternatív gyógyászatról, nagyon nagy téma, ezért csak röviden, a lényeget. Engem már nem kell meggyőzni arról, hogy működik-e vagy sem…

29703_nyolc_yin_yang3.jpg

A hagyományos kínai orvoslás szerint minden betegség a test diszharmóniájának, illetve az egyensúly felbomlásának következménye és azt vizsgálja, hogy az ember energia rendszere miért billent ki. Holisztikusan közelíti meg az embert, mint minden alternatív gyógyászat. A betegségeket a testben lévő finom energiarendszer, a meridián rendszer alapján vizsgálja.

A kínaiaknál háromféle gyógyítási módszert alkalmaznak:
-energetikai hatásúak: pl csikung (qi gong), akupunktúra, masszázs, akupresszúra
-anyagi, energetikai hatású gyógymódok: táplálkozás, gyógynövények használata, légzés
-szellemi hatásúak: tai chi, meditáció

A különféle természetes gyógymódokat, melyeket alkalmaznak, pl köpölyözés, akupunktúra, moxázás, talpreflexológia… ezeket mind tanítják a Természetgyógyász iskolákban, lehet külön szakosodni, továbbképzéseken megtanulni a módszereket.
Az Életmódtanácsadó és Terapeuta természetgyógyász vizsgámon az itthon is méltán elismert Sárai Gábor, aki otthon van a távol-keleti mozgásokban, és dr Tamasi József voltak a vizsgáztatóim. Legnagyobb elismerésem nem az osztályzataim voltak, hanem hogy külön, személyesen gratuláltak miután megmutathattam jógás tudásomat. Gábor munkát is ajánlott, de éppen többhónapos ázsiai utazásra indultam akkor…

A szalonban

Egy nagyon szép helyre érkeztünk, ahol már lent az ajtóban várják az embereket, és egy lifttel kell felmenni az emeletre, ahová felkísérnek.
Nagy folyosókon át vezettek bennünket, ahonnét különböző nagyságú és típusú szobák nyíltak, ami a vendégek számától és a masszázs fajtájától függ. Minimum húszféléből lehet választani, mi az úgynevezett (angolul) Imperial, császár masszázsra mentünk párszor. 100 perces, átszámítva kb 10 000 ft-ba kerül.
A fények nem voltak túl jók, ezért látszik is a fotók minőségén, és a terápia közben nem is nagyon tudtam képeket készíteni, de azért tesóm is besegített közben, összedolgoztunk. :)

Külön ruhát kell felvenni, én cuki rózsaszínt kaptam, tesóm császári sárgát. Jókat kuncogtam, mert úgy éreztem magam, mint egy kislány pizsamában.

Ügyelnek a részletekre is:

Nagyon figyelmesek, a személyzet többször bejött, hoztak dinnyét, forró vizet (Kínában szinte mindig azt isznak), folyamatosan utántöltöttek. Mondták is igyunk sokat a masszázs közben.

A második alkalomkor, mint utólag kiderült, kérdezték nem szeretnék-e férfi masszőrt, de tesóm lepasszolta. Na, a védelmező bátyus, még ezt az örömöt is elveszi tőlem :))

A masszázs

A kínai masszázsoknál a meridiánokban áramló energia befolyásolása a fő cél a Yin-Yang, Qi elméleteket alkalmazva, s ezáltal igyekeznek kiváltani további élettani hatásokat. 

Ilyenek a masszázs fotelok, aztán alulról egy lábmosót húztak elő, profi.

dscn2059.JPG

Először megmosták a lábainkat, aztán gyógynövényes vízben kellett áztatni.

dscn2072.JPG

Közben egy felmelegített párnát raktak a hasunkra, majd később a derekukhoz is, gondolom a vese meridián miatt. A Hagyományos Kínai Orvoslás szerint a kínai masszázsterápia akadálymentessé teszi a qi áramlását a meridiánok csatornáiban, ezáltal segítve a vérkeringést, továbbá yang erősítő és veseerősítő hatása is említésre méltó. A has és a deréktájék melegen tartása, a vese óvásán túl, a petefészkek egészséges működéshez, a fogamzáshoz is elengedhetetlen.

dscn2074.JPG

A térdünket is forró, gyömbéres dunsztba rakták, betekerték fóliába, ami egy idő után egyszer annyira égetett, hogy muszáj volt jeleznem.

dscn2078.JPG

A talpmasszázs nagyon profi volt, precízek, nem véletlen, ahogy megtudtuk, 3 évig tanulják egyetemen a masszázsokat. Ez a hölgy a pekingi egyetemen oktat, mesélte, kb 15 országból járnak hozzá tanulni.

dscn2090.JPG

Közben ment a cseverészés, tesóm olyan jól eldiskurált a csajokkal kínaiul, hogy csak lestem. Nagyon kevés külföldi jár hozzájuk, de aki még beszéli is a nyelvüket, na az még ritkább. Tolmácsoltattam vele, érdekelt mennyi idősek, merthát ahogy Thaiföldön, itt is kortalanok, de hát ezt ugye illetlenség megkérdezni, így őket kérdezte saccoljanak, én hány éves vagyok. Mindketten harmincnak gondoltak, teljesen ledöbbentek, amikor kiderült mennyi is vagyok. Persze ilyenkor mindig bedobom, hogy a jógától fiatalodik az ember. Meg azért ebben természetesen genetika is van. Lehet, van bennem ázsiai vér?? :))

Miután végeztek a talpunkkal, a kis bőröndjükből előszedtek pár dolgot, és rágyújtottak, ekkor kicsit azért megijedtem, mi fog következni. Köpölyöztek…

img_1281.JPG

Kértem bratyót, kérdezze meg, hányszor javasolják a masszázst. Aztán mutatott a nő a háta mögé a falra, és mondta kínaiul, nézzük meg, ott van kiírva a harmadik pontban, hogy heti egyszer… hát köszi, bocsi,de sajnos még nem tudok kínaiul olvasni. :)

img_1282.JPG

A talp és láb után kaptunk egy kis szünetet, magunkra hagytak bennünket. Ezután jött a test, hasonfekvésben… Tesóm gyorsan lőtt pár képet, hogy meg tudjam mutatni. Abba a korlátba kapaszkodnak felül, és a testsúlyukkal játszanak, nehogy kinyuvasszanak. A lábujjaikkal masszíroznak, ilyet még nem is láttam! Hát ezt hogy lehet megtanulni? Nekem még kézujjakkal is nehéznek tűnik, hogy a meridián, reflexpontokat eltalálja az ember…

img_1286.JPG

dscn2089.JPG

Majd olyan fogásokat alkalmaztak, hogy kb azt éreztem, jógapózokba raknak bele, az egyiknél annyira meglepődtem, azért fájt is kicsit, hogy egyszerre sikoltottam és nevettem, a masszőrcsaj meg rajtam, gondolta még párszor akkor megcsinálja ugyanazt, ha már így élvezem. Jobbról meg tesóm felől csak ennyit hallottam: jajjj… uhhhh… ááááá…atyaúristen… :))

Aztán hátonfekvés, arc-fül masszázs, majd a fejen is olyan pontokat nyomkodtak, hogy néha annyira fájt, azt hittem már szólok, hogy hagyja abba a kínzásomat, pedig aztán nagyon bírom a fájdalmat… de gondoltam, és utólag meg is tudtam, van, amikor direkt így kell csinálni, hogy hatásos legyen.

Szó szerint tapostak, ütögettek, csipkedtek, gyúrtak, sőt, még finoman karmolásztak is…

A végén felültettek, a csuklyásizmokat, lapocka körüli izmokat dolgozták meg, majd mivel a talpnál jelzett az alvásközpontom, nagyon fájt az a pont a többihez képest, mert a jatleg és álmatlanság kínzott, ezért erre kb egy percen keresztül nyomott két pontot a fejemen, nade ott már majdnem ordítottam, annyira fájt… aztán mosolyogva közölte, hogy aznap este biztosan jól fogok aludni. És igaza lett…

Amikor kiléptünk az ajtón, nagyon könnyűnek éreztem magam, mintha lebegtem volna, megfiatalodtam…

Viki

Peking, 2017.
FOTÓ: UtazOhm

https://www.utazohm.blog.hu

https://www.facebook.com/utazohm.blog

https://www.youtube.com/channel/UCQVxXcfO7Ayjhn8CUU8hrjw

Szólj hozzá