2016. feb 11.

A Szerelem Istennőjének legendája - Phra Nang

írta: UtazOhm

Tegnap kiruccantunk kicsit, és elkirándultunk egy hozzánk közeli partra, Railay Beachre, Krabi talán legszebb részének a félszigeten elterülő tengerpartjára. Hallottuk többektől, hogy van ott egy érdekes barlang, ahonnét Phra Nang hercegnő csodás legendája ered.  A hely és a képek, a félreértés elkerülése végett, nem erotikus tartalmúak, és nem is viccnek szánom.

Ez egy nagyon ősi legenda, a thaiok mégis hisznek benne, elmesélem Nektek is…

Reggel megvettük a retúrjegyünket egy long tail boat-ra (fa csónak), és türelmesen vártuk, hogy összegyűljön egy csónaknyi, 8 ember, ami átvisz bennünket a szigetre.

A csónak a partmenti csodás sziklafalak mentén haladt, kb 15 perces utazás, és már ott is voltunk. Az úti célunkhoz közeledve már feltűnt egy szikla alakja, és tudtam, na, ez lesz az, megérkezünk lassan… :)

Teljesen elájultam a látványtól, mert olyan tengerparton szálltunk ki, mint amik a képeslapokon és a prospektusokon csalogatják az embert Thaiföldre! Azokat a fotókat egyáltalán nem kell Photo Shop-ozni, mert tényleg a valóságot tükrözik vissza…

A sok áááá, úúú és wow után még körbenéztünk, fenséges mészkő hegyek, sziklák tárultak elénk.

Találtunk egy olyan szűk kis bejáratot, ahol kb csak lapjával fértünk el, bementünk 3-4 métert, a szűkösség és a furcsa szagok miatt inkább visszafordultunk. Mikor kiértünk, éppen egy 10 fős kínai csoport ért oda és kérdezték, itt lehet-e átkelni a part keleti oldalához, mert mi az északin voltunk éppen. Tas bólogatott, akkor még mi sem tudtuk az igazságot, ők felvont szemöldökkel kétszer is megkérdezték: Only one way? Tas: yesss, just gooooo, very god! Aztán terelte be az embereket széles mosollyal, akik eltűntek a barlang sötétségében…

Persze később megtudtuk, nem azon az úton, hanem egy szépen kiépített ösvényen lehet átkelni, egymásra néztünk, és nagyot nevettünk, reméljük a kínai csapat is rájött erre, és visszafordult… nem is tudtak valószínűleg mást tenni, mert nem lehetett továbbmenni, de így részük volt egy izgalmas mini túrában is. :)

Ezek után végre odasétáltunk Phra Nang Istennő barlangjához, elég érdekes látvány fogadott...

PHRA NANG Istennő:

Számos változata terjedt el arról, hogy ki ez a lány, Pranang.

Az egyik ilyen hiedelem szerint egy indiai hercegnő, aki hajótörést szenvedett és belefulladt a vízbe a strand közelében, és halála után szellemként él a barlangban. Egy másik legenda szerint egy helyi halász felesége volt. Nagyon szerették egymást, és rendkívül boldogok voltak együtt, de egy nap a  férj kiment a tengerre halászni, és azóta senki sem látta... Azután Pranang ebbe a barlangba költözött, és folyamatosan szemlélte a horizontot, abban a reményben, hogy szeretett férje visszatér. De napok, évek teltek el, és nem jött. Beleunt a várakozásba, nagyon elkeseredett, és levetette magát egy szikláról a tengerbe, azóta az ő szelleme él itt.

Az olvasottak alapján kicsit másképp is megközelítettem ezt a legendát, mert már annyira ismerem ezt a kultúrát, hogy a thaiok eléggé bölcsek, és sokszor van tanítás a mondandójuk mögött.

A Hercegnő legendája a Szeretetnek, Szerelemnek, Elfogadásnak, Harmóniának a megtestesítője.

A leírások alapján a Tiszta szeretet elvárások nélküli, független a vallásoktól, tradícióktól, szokásoktól, mindenki harmóniában és megingathatatlan békében él egymással.

PEACE, LOVE, UNITY

„A szeretet a gondolatok ékszere, az élet fénypontja,
minden odaadás ősi formája, a szenvedés kioltója,
az öröm táplálója, a gyengeség megszüntetője, az emberek térítője,
út az igazsághoz, kijárat a tisztasághoz, az örök nagy ámen.”

-Dagmar Dietz

Ma a barlang szent hely, itt imádkoznak a halászok és hajósok jó szerencséért, és ha sikerrel térnek vissza az útról, lingam szobrokat, virágokat és füstölőket helyeznek el itt.

Állítólag az istennő azért phalluses-t és Lingas-t kért ajándékba, melyeket színes szalagokkal is átkötnek, hogy a férje ne keressen másik nőt odalent a tengerben, hanem térjen vissza hozzá.

Délkelet-Ázsiában már ősidők óta ismert a phalluses és Lingam iránti tisztelet, ami a termékenység egyik szimbóluma, de ez nem nemi jellegű, ahogy sokszor félreértik a nyugati felfogásban.

Ezt a szent helyet a termékenység barlangjának is tekintik. Ez nemcsak a nő-férfi gyermekáldásról, hanem a Természet termékenységéről is szól globálisabb értelemben. A legenda szerint, ha az ember valamit kíván ebben a barlangban, akkor az valóra válik, pl ha valaki szeretne teherbe esni.

A tradíció szerint sokféleképpen lehet imádkozni, a thaiok csukott szemmel és összekulcsolt kézzel teszik ezt. Ez ne öncélú kérés legyen elsősorban, hanem az Anyaföld megóvása, védelme vezéreljen bennünket, mindenféle aspektusban.

Kerüljük a Természetnek okozott bármilyen fájdalmat, ne szennyezzük a környezetünket se szóval, se tettel, és mindent tegyünk meg ennek elkerülése érdekében.

Számomra ez a jógafilozófiából ismert szankszrit Ahimsa kifejezés - nem ártás, erőszak nélküliség - elvével egyenértékű. Ne okozzunk szenvedést semmilyen élőlénynek sem. Csak tőlünk függ, mit választunk, hogy állunk hozzá az Élethez és EGYmáshoz.

Mindez harmóniát, egyensúlyt, békét és rendet teremtene az Univerzumban…

Viki

Railay Beache, Dél-Thaiföld

“Mindaddig, míg nem érzünk rokonszenvet és szeretetet minden élőlénytársunk iránt, nem mondhatjuk, hogy megértettük az erkölcs törvényét.”