2018. nov 11.

HOHE WAND túra ködfátyolban

írta: UtazOhm

Vidéken, a Bakony közelségében nőttem fel, így a természet erősen befolyásolta a személyiségemet, az Élethez való viszonyomat és tiszteletemet az emberek és az élőlények iránt. Az erdőben túrázás, hegyek mászása, szabadtüdős búvárkodás sokmindenre megtanított. Megváltozott az én-élményem, amikor megéreztem, milyen apró kis lények vagyunk a természet erejéhez képest.
Kint mindig megnyugszom, feltöltődök, újra közelebb kerülök önmagamhoz. Az utóbbi időben kevesebb alkalmam volt kimozdulni, de igyekszem újra ezt visszahozni. Egy kisebb kirándulást hoztunk össze múlt hétvégén spontán ötlettől vezérelve, amikor hazalátogattam Budapestről.

Hárman Nyilas jegyűek indultunk útnak Ausztriába, a Hohe Wand nemzeti parkba. Kissé misztikusra sikeredett. A Nyilasok egyik fontos jellemzője, hogy imádja a természetet, utazást, kíváncsi, érdeklődő típus. Így az összhang alapból megvolt hármunk között.
Mi Attilával kora reggel indultunk Pápáról, és döbbenten tapasztaltuk útközben, hogy minden ködbe borult, alig láttuk az utat. Gondoltuk, ez szép lassan majd felszáll. Anitát Győrben vettük fel, bepattant a kocsiba és indultunk tovább Ausztriába. Mivel mi nők arról vagyunk híresek, hogy miattunk állandóan meg kell állni pisiszünetre, Attila nagy nehezen rábólintott, mert persze ő a célig meg sem állt volna. :) A parkolóban gyógyító, hosszú, mély ölelésekkel köszöntöttük egymást.

Ahogy közeledtünk célunkig, a ködös táj egyre fenyegetőbben telepedett le ránk. Persze még mindig bíztunk, hogy tutira kisüt majd a nap, nyugi.

Hohe Wand

Miután leparkoltunk, tanakodtunk merre induljunk, de végülis mindegy volt. Először a kilátóhoz sétáltunk, és érdekes látvány fogadott bennünket, mert az orrunkig láttunk csak. Én már voltam itt korábban, így tudtam mi kellett volna, hogy fogadjon bennünket, helyette tiszta, sejtelmes, hófehér valóságba botlottunk. Kis csapatunk a szokatlan, nem éppen kirándulós idő ellenére is vidám volt.
Egyik felismerésemet megosztottam társaimmal is. Mennyire örülök, hogy mind a hárman ilyen típusú személyiségek vagyunk, akik képesek alkalmazkodni az éppen adott helyzethez, jelen esetben az időjáráshoz, mert a mi döntésünk, hogy szitkózódunk, vagy elfogadjuk és kihozzuk belőle a legjobbat. Csak élvezzük a pillanatot, megtaláljuk ebben is a szépséget... sőt, ez amúgy nem mindennapi élmény volt számunkra.

Többször megálltunk séta közben. Időt szántunk mindenre, nem rohantunk sehova, megengedtük magunknak a lelassulást. Fotóztuk a ködfátyolban úszó miszikus tájat, fákat ölelgettünk, volt, hogy csak álltunk lehunyt szemmel, hallgattuk a köd szitálását, miközben mélyeket szippantottunk, haraptunk a friss erdei levegőből. Hagytuk egymást. Voltak csendes, elmélyedős szakaszaink, és voltak nagyon vidámak, hisz ez is jellemző ránk, hogy szeretünk poénkodni, nagyokat nevetni. A nem túl kedvező időjárás miatt kevés emberrel találkoztunk az erdőben, így még inkább bele tudtunk feledkezni a természetbe...

Túránk végén beültünk egy fincsi forró levesre, kávéra, kiolvadtunk a cserépkályha melegénél, majd megnéztük az állatfarmot is.

De ez a kis videó többet mesél:

Kint a természetben

A Természettel találkozni, amikor eltávolodunk a civilizációtól, minőségi ingerek érnek bennünket: beszippantjuk a friss, oxigéndús levegőt, érezzük a bőrünkön a szellőt, a napsugarat, halljuk a természet hangjait, érezzük az illatokat… rengeteg olyan előnnyel jár, amiről lehetséges, hogy sokan nincsenek is tisztában.
Már számos tudományos kutatások is igazolták, hogy a természetben levés nagyon jótékonyan hat ránk, és hogy az ettől való elidegenedésünkért különféle negatív élettani hatásokkal is szembenézhetünk. Az emberiség jelentősen eltávolodott a természettől, pedig valójában mi is a részei vagyunk. A szabadban eltöltött idő bizonyítottan gyógyító hatással van testünkre, lelkünkre, elménkre is:

- Energiarendszerünk helyreáll, újratöltődik
- Megnyugszik az idegrendszer, mely hatással van a depresszióra, szorongásos tünetekre
- Emelkedik a légzéstudatosság, több oxigénhez jut a szervezet
- Erősödik az immunrendszer
- Csökken a vérnyomás, javul a pulzusszám
- A zöld szín harmonizálja az agyhullámokat…

Ha valaki nincs hozzászokva , először lehet hogy furcsa élmény lesz, mert a városban szocializálódott emberek idegrendszerének már sokkal nagyobb az ingerszükséglete, ezért sokan akár unatkozhatnak is kint a szabadban. Érdemes időt szánni ilyen tevékenyenységekre. Kimozdulni, felállni a fotelból,  hogy ne állandóan mesterséges környezetben éljük az életet.

AMIKOR A TERMÉSZET ARCÁBA TEKINTÜNK, A PILLANATOK JELENTÉKTELENSÉGE ELTŰNIK, A GONDOLATOK SZABADABBAN SZÁRNYALNAK, ÉS A KÜLÖNBÖZŐ MOZDULATOK BŐSÉGE RÉVÉN ELŐTÖRŐ INGERLÉKENYSÉGET LECSILLAPÍTJA A KÖRNYEZET HATÁRTALANSÁGA ÉS NYUGALMA.
- ERNST JÜNGER

Néhány fotó túrákról, Ausztria, Szlovákia...