2018. júl 26.

Másszáááázs, másszáááázs

írta: UtazOhm
Másszáááázs, másszáááázs

Impresszióim Thaiföldön

Ha már egyszer Thaiföldön jár az ember, a thai masszázst, melyet sajnos elég sok téves koncepció is körbeleng, persze van létjogosultsága is, minimum illik kipróbálni. Amikor egy csoportot vittünk Thaiföldre 3 hétre, majd utána mi maradtunk utazni itt pár hónapot a volt párommal 2016-ban, akkor is szereztem már élményeket. Azokról, és a mostaniakról is írok pár szót.
Megpróbálok segíteni a saját benyomásaimon keresztül, hogy mire figyelj, ha erre jársz majd, mert akkora a kínálat, hogy azért bele lehet szaladni 1-1 negatív példába is. Persze ez is csak egy iránymutató a sok közül, legjobb a saját tapasztalat.

img_20180721_104735.jpg

Thai masszázs

Thaiföldön, ahogy keleten általában, nagy hagyománya van a masszázsnak, a helyiek is előszeretettel járnak rendszeresen. A kezelések árai az otthoniakhoz képest nagyon jutányosak, pl. egy órás tradicionális thai masszázs vagy egy lábmasszázs (amiben sokszor benne van egy kis váll, hát nyak masszázs is) 1.300-3.500 Ft között mozog a legtöbb helyen, amerre jártam, de attól függ, hova megy az ember, az ár lehet jóval magasabb is akár. img_20180718_093613.jpgA hagyományos thai masszázs bölcsője, iskolája Bangkokban van. Wat Pho egy buddhista templom, a Királyi Palota része, 1962-ben alapították thai masszázs és thai orvoslás oktatására. Az első thai népi egyetemnek tekintik. Mi is jártunk ott 2016-ban, be is pillantottunk, éppen oktatták a tanulókat. Ha valaki itt végzett, az már egy komoly minőséget jelent, érdemes ilyen masszőrt keresni és megnézni, milyen oklevél lóg a falon, de sokszor ezek nincsenek meg.
http://www.watpho.com/thai_traditional_medical_school.php

92fc27f460fcf9d64d93263255ce2827.jpgFontosnak tartom megjegyezni, hogy ugyan mindenki tisztában van a szexturizmus elterjedésével, de a hagyományos thai masszázs távol áll a szexuális szolgáltatásoktól, azt csak gyógyító, frissítő célra használják. Az akupunktúrás pontok stimulálása révén különböző betegségek kezelésére alkalmazzák, igen hatékonyan. Az ázsiai, tradicionális masszázsok  jelentősebb szerepet kapnak az egészségügyben, gyógyításban, mint nálunk, erről írtam a kínai bejegyzésemben is:
http://utazohm.blog.hu/2017/06/08/megtapostak_a_kinaiak_masszazselmenyeim_pekingben

Érdekesség: már hallottam azt is, hogy „a tradicionális thai masszázs a lusták jógája”, mert a mozdulatok nagyon hasonlítanak egyes jóga pózokra, ászanákra, csak itt a masszőr mozgatja az embert, nem magától végzi azt a kliens.

Élményeim, tapasztalataim

Főleg a turistás helyeken lépten-nyomon masszázs szalonokba lehet ütközni. A frekventált helyeken egymást váltogatják az utazási irodákkal, éttermekkel, shake árusokkal, resortokkal, hotelekkel...

A masszőr csajok állandóan kiabálják azon a thai nyávogó hangon, másszááááázs, how are you... :) nade nem ám nekem, a nőknek, ááá, én nem vagyok annnyira érdekes számukra. Azonnal, ahogy meglátnak egy küldöldi férfit, kb. mindegy milyen korosztály, invitálják, csalogatják őket csábító mosollyal, már én is csak nevetek ezen, többször összevigyorgunk a lányokkal, már ismernek, mert sokat mászkálok az utcákon. Sabai, sabai. :)

A csoportból annó Bangkokban többen is elvegyültünk a Khao San Roadon és kiválasztottunk egy helyet, kinek az igényeihez mérten. Persze voltak hímneműek a csapatból, akik a „happy” változatot részesítették előnyben, biztosra mentek, hogy vidáman, széles mosollyal és elégedetten zárják a thai masszázs élményeiket, nekik máson volt a hangsúly, ezzel sincs semmi baj... ;)
Mi négyen csajok bevetődtünk egy nagyon szép, kellemes hangulatú, légkondis szalonba. Felvették a rendeléseinket, Rita direkt mondta még külön nekünk is és a recepciós hölgynek, hogy ő mindenképpen női masszőrt szeretne. Beültettek bennünket sorban egymás mellé kényelmes fotelokba, aztán megérkeztek hozzánk a masszőreink. Egyikünkhöz egy pasi, kettőnkhöz nők jöttek, és Rita elé meg leült ugyan egy „hölgy”, aki aztán kiderült, hogy férfi volt, vagyis egy lady boy (transzszexuális). Szerencsétlen Rita nagy kínban volt, küzdött magában, pont én ültem mellette, és már azt fontolgatta, szól, hogy ő márpedig NŐT AKAR, de nem szerette volna megsérteni a vele szemben ülő személyt sem. Próbáltam nyugtatni, lazítson, legyen elfogadó, engedje el az elvárásait… és azért mosolyogtunk is a sztorin, mert ugye sokszor nincsenek véletlenek, és ez is megerősítette azt az elméletet, hogy amitől félünk, előbb-utóbb lehet, hogy bevonzzuk.

Zajlott a masszázs, megdolgozták a lábainkat, de kb. futószalag feelingje volt. Nézelődtek jobbra-balra, és jól fogalmazott Éva az egyik társunk, hogy olyan lélektelen, ahogy csinálják… Éva ért hozzá, és szakmai szemmel is gyanús mozdulatokat vélt felfedezni. Sokszor felszisszentem én is, bár elég jól bírom a fizikai fájdalmat, nade azért ez már jócskán feszegette az én határaimat is… aminek meg is lett az eredménye, mert másnapra úgy bedagadt a lábfejem, bokám, ilyenben még nem volt amúgy részem, hogy egy elefánt megirigyelte volna, kicsit meg is ijedtem. Nemcsak hogy dromedár, deformált  lett, még fájt is, alig tudtam a papucsot is felhúzni! Ráadásul közben kiderült, másoknak is lett hasonló problémája, nem csak nekem. Végül Éva rakta rendbe...

Nem szeretnék rossz következtetéseket levonni, de a pár hónap alatt azért megtudtam infókat a helyi barátaimtól. Délen a tengernél Po elmondta, jól meg kell választani, kihez megy az ember. Amikor nincs turista szezon, esős évszak van, mint pl. most is, hogy itt vagyok, rengeteg idejük van a nőknek, unatkoznak, és egymást tanítgatják masszírozni. Amikor meg teltház van, beugranak segíteni ezek az auoididakta módon tanult hölgyek is, és bár  lehet semmi rosszat nem csinálnak egy alkalom alatt, de ki tudja, jobb félni…  
A tengerparton is húztam-halasztottam a dolgot, pedig már lebeszéltem egy masszázst, de végül nem mentem el, valószínűleg a rossz tapasztalataim miatt beijedtem. Itt északon, megláttam egyik nap  a szomszéd dél-Afrikai csajszit nyakmerevítőben, kérdeztem mi történt, kiderült masszázson volt… uhh.

Namost ezek után töprengtem egy ideig, hova menjek újra, mert nagyon szeretem ha átgyúrnak, és ha már itt vagyok, nehogy már ne…

Általában már nem adok annyira a külsőségekre, mert többször vittek tévutakra.

Egyik nap sétálgattam az utcákon, és megláttam egy templomkolostorban ki volt téve egy tábla, hogy MASSAGE…. elkezdtem kacérkodni a gondolattal, és akaratlanul is az a kép állt össze bennem, hogy talán bárkit nem engednek egy kolostor falai közé gyógyítani, és valahogy hitelesebbnek is tűnik. Aztán utána olvastam, és kiderült, jól gondoltam, mert a buddhizmus egyesíti  a thai orvoslást és különböző gyakorlatait, tanait. Régen a buddhista templomok váltak a thai orvoslás tudásának tárházává, ahol a szerzeteseket kiképezték és szétküldték őket szerte az országban, hogy a thai embereknek orvosi ellátást biztosítsanak.

Sokszor a kincset ott találjuk, ahol nem is gondolnánk…

Nézelődtem, a háttérben a kolostor egyik buddha szobra nézett szembe velem, mintha invitálna… Vettem egy mély levegőt, ok, hallgatok a megérzésemre, és beljebb mentem.

wat_sumpao.jpg

Magyarázkodtam mindenfélét a „recepciós” néninek, hogy Bangkokban ígymegúgy jártam, itt ugye nem lesz gond, de egyre invitált befelé, mosolyogva nézett, szerintem nem is értette, amit beszélek, a thaiok amúgy is kb. nonstop mosolyognak. De az is lehet, hogy ezzel a gesztussal leplezte az angolja hiányosságait.
Nem volt légkondi, nem voltak csilli-villi képek, szobrok, puccos egyenruha, csak mindenki hófehér felsőt viselt. Egy kerti műanyag székbe ültettek, egy párna a hátam mögé, egy a fejem alá, és hajrá… finom volt ahogy hozzám ért a hölgy, szinte érzékelte, mennyit bírok, hol vannak a határaim.

dsc_0578.jpgÉppen Sunday Market volt aznap, rengeteg ember hömpölygött a fő utcán, betévedtek a templom udvarába is, ahol szintén árusok voltak.
Behunytam a szemem, hallgattam a hangokat… kb. percenként felbúgott egy gyümölcs turmix, az utcáról tradicionális thai zene hallatszódott, emberek csacsogtak, de nem sokáig zavart mindez… szép lassan ezek a zajok már finom mormolásba mentek át, és egy utcai zenész dobolása még pluszban hozzásegített egy módosult tudatállapotba zuhanáshoz. Egyre távolabb kerültem a kinti forgatag zajától, ellazultam, és elkezdtem élvezni a masszázst.

dsc_0302_copy_1.jpgSzuper egy órányi utazásban volt részem. Azóta szinte már csak ide járok, kipróbáltam többféle masszázs fajtát, az egész testes thai masszázst is, amit ruhában végeznek egy szivacson, nem csalódtam. Az ára pedig töredéke a puccos helyekhez képest, ezért bátran ajánlom a kolostoros „szalonokat”, ha tradicionális masszázsra vágysz jó szakemberektől, vagy érdemes a helyiektől érdeklődni, hogy ők mit ajánlanak, hova menjünk.

Betértem olyan helyre is, ahol nem kiabáltak, és nem invitáltak feltűnöen, ott is jó helyre kerültem. Egyenruhában, vendégszeretően kezeltek, még teát is felszolgáltak, masszázs előtt imádkoztak is. Ami szimpi volt, hogy az oklevelek ott voltak a falon. Persze azokat is lehet hamisítani, de mégis barátságosabb így a helyzet.

Otthon is ki lehet nyugodtan próbálni a thai masszázst, mert vannak jó magyar szakemberek, akár olyanok is, akik itt végeztek Thaiföldön. A lényeg, érdemes körültekintőnek lenni, mielőtt esetleg egy kellemetlen élménnyé válhat az, amiért valójában megyünk, de azért ez szerencsére Thaiföldön se mindennapos...

Remélem segítségedre válnak a leírt gondolatok, témák, és előbbre visznek utadon. Áldás!

Szeretettel:
Viki

Thaiföld, 2018. július

https://www.utazohm.blog.hu

https://www.facebook.com/utazohm.blog

https://www.youtube.com/channel/UCQVxXcfO7Ayjhn8CUU8hrjw

Szólj hozzá