2018. júl 18.

MUAY THAI Thaiföldön

írta: UtazOhm
MUAY THAI Thaiföldön

Thai Box edzések újratöltve

Érdekes az élet és sokszor kiszámíthatatlan, de már kezdem megszokni és élvezni az életnek ezt a dinamikáját. Két évvel ezelőtt hónapokig utaztunk Thaiföldön és Indiában, és ebben a thai városban -ami az egyik kedvencem lett északon, Chiang Mai- vettem részt életem első thai box edzésén. Pár alkalommal próbáltam akkor, és azóta sem, otthon nem folytattam, most újra itt vagyok... Emlékszem anno azt mondtam, ha bármikor is visszatérek ide, mert nagyon szerettem volna, biztosan fogok boxolgatni, annyira megtetszett. Gondoltam kicsit háttérbe teszem a „lágyabb” jógát, és a harciasabb oldalammal is foglalkozom újra, hamár egyszer nyilas jegyű vagyok. :)

img_20180716_180930.jpg

2016-ban is írtam az élményeimről és bővebben a muay thairól, ezt itt tudjátok elolvasni:

http://utazohm.blog.hu/2016/03/22/thai_boksz_muay_thai_-harcosok_a_ringben_es_azon_is_tul

Kivel ismerkedtem meg, aki mellettem ült pont a repülőn, és akivel Doháig szinte végig csacsogtunk? Azzal a férfival, aki elsők között végzett thai box edzőként Magyarországon, még a mostani Muaythai Országos Sportági Szakszövetség szövetségi kapitánya, Bányász Adrián is nála vizsgázott régen. A véletlenek, amikor az utazók találkoznak... ;) Ő  Kínába, majd Tibet felé tartott.

Bátyámmal előre sikerült pont úgy összeszervezni, hogy üzleti úton van erre, pár napot együtt tudunk tölteni, de ő hamarosan visszamegy Kínába, ő ott is rendszeresen edz, ahogy itt Thaiföldön is, ha erre jár a munkája miatt.
Amikor Magyarországon voltam, kérte, hogy majd hozzak egy fekete nadálytő krémet, akkor még nem esett le minek, már tudom. Az első edzésen sikerült az amúgy is eléggé érzékeny térdemet már a bemelegítésnél, zsákolásnál úgy összerúgnom, hogy hirtelen megduzzadt... :D Amúgy, mivel tudtam előre, hogy megint fogok boxolni, elkezdtem az utazásom előtt már egy hónappal rákapcsolni a kondim erősítésére, futással, jógával, mert már belekóstoltam, hogy mennyire kemények az edzések.

Elmotoroztunk a gymbe, de ezt ne egy modern, légkondis, teljesen felszerelt épületnek képzeljétek el, bár olyanok is vannak, ahova leginkább a turisták, külföldiek járnak, de mi szeretünk bevegyülni a helyiek közé. Ez egy igazi, autentikus, a szabadban egy utcán, falak nélküli, csak egy tetővel ellátott helyiség, középen a ringgel. Szerintem még illemhelyiség sincs, de öltöző az biztosan nem, talpig thai boxos cuccban érkeztünk. Zuhanyzó? Felejtsd el... ha szerencséd van, hazafelé a motoron elkap az eső, főleg mert most monszun időszak van. :)

img_20180716_165111_hdr.jpg

Bemelegítésként 10 perc futás, az utcán róttuk a köröket, ugrálás nagy autógumi belsőkön, ezen azért elmosolyodtam, majd az izmok bemelegítése, aztán az edzőm már tekerte is fel a kezemre a bandázst, felhúzta a kesztyűket rám, és uccu neki, bele a közepébe.

img_20180716_171404_hdr.jpg Kezdőként kb. az összes alap ütést és rúgást átvettük hirtelen, punch, hook, upper cut, straight elbow, elbow, knee, side kick, front kick. Amúgy angolul kommunikálunk, közben egy-egy tipikus thai kifejezés is elhangzik, mint pl. mai pen rai (relax, csak lazán). Bevallom így elsőre túl sok volt mindenre figyelni, nem bírta az agyam hirtelen lefordítani, éppen mit kiabál az edzőm, hogy mit tegyek egy-egy sorozatnál, amiből jópár volt, fáradt is voltam. Amíg tesómmal edzett, a ring egyik sarkában térdeseket kellett rúgdalnom, gyakorolnom, mondja bratyó amikor odapillantott, „kicsit még olyan balettos, de jó lesz ez, nyugi”. :)))

Levezetőnek 100 felülés...t kellett volna csinálni, de hamar letárgyaltam, hogy szerintem kevesebb is elég lesz. :) Mindezt melegben, nagyon magas páratartalommal vegyítve, élvezetes volt és fullasztó is egyben, csorgott rólam a víz, mintha szaunáztam volna, de mozgással kombinálva.

A trénerem Santos, nagyon cuki, kedves ember, dicsért is, megölelgetett többször, emellett rendkívül kemény srác és nem hagy lazsálni. Jól teszi. Persze mosolyogva bedobta -ez a szokásuk-, hogy egy hónap múlva mehetek meccsre, jó vicc. Itt Thaiföldön elég sokan beneveznek és edzenek amúgy külföldiek. Azt gondolnánk, pedig nem mindig a helyiek nyernek, mert állítólag nekünk jobb a box, ütés technikánk, nekik viszont a lábuk iszonyatosan erős. Nem tudom, mi a különbség az itteni és az otthoni edzések között, mert még „csak” itt próbáltam. Gyanítom, és pár thai boxos ismerősöm mondja is, hogy annyira nem viszik bele otthon a tradíciót, spiritualitást, pedig szerintem anélkül le van csupaszítva, és „csak” egy küzdősport, nem igazán harcművészet. Ahogy sajnos azt látom a jógában is otthon, tisztelet a kivételnek, hogy a lélek és a filozófia elveszik belőle. Lényeg, nem készülök bajnokságra, haha, csak tréningezek. Az edzések után gondolkodni sem tud már az ember, teljesen kiürül az agy, mint egy meditációs állapot, csak nézel olyan bambán magad elé, kellemes fáradsággal, később érezhető izomlázzal, amikor csak vonszolni tudod magad... tényleg jó érzés.

img_20180716_165350_hdr.jpg

Santos kérdezte, akkor jövök minden nap, ugye? Ööööö, háááát... azért az kicsit durva lenne, bár biztosan hatásosabb is, de igyekszem heti kettőt bevállalni.

A képek a legelső ittlétem alatti edzésen készültek, bízom benne ez csak jobb lesz. Nem sok, mert dolog volt, nincs nagyon ilyenkor idő szelfizgetni, hihi :) A hozzáértőknek üzenem, nem röhögni, valahol el kell kezdeni, nem? :D

Itt amúgy már sokszor négy éves korban viszik a kicsiket edzésekre, nagyon sok lányt is, elképesztő, benne van a tradíciójukban, vérükben ez a sport. Egy thai box boltban mutatta az eladó hölgy a mini kesztyűket, felszereléseket gyerekeknek, nagyon cuki volt, elolvadtam. :)

Végül ez a hozzállás mindent elmond a thai lazaságról: két éve az egyik edzésen megkérdeztem a tréneremet, hogy amikor megnéztem élőben egy meccset, elég durván kiütögették egymást a harcosok, volt, hogy elájultak... akkor mi van, nem történik baj? Ok-ok, ezen most biztosan elmosolyodnak a küzdősportosok, dehát én törékeny nő vagyok, na... :) Vagy amikor a szénfeketére összevert térdeim miatt aggódtam, lehet-e ebből probléma... mindegyikre a válasz, thai styleban és thai mosollyal: NO PROBLEM... hát ennyi. :)

Ezúton is, mégegyszer tiszteletem minden thai boxos és harcművészetet gyakorlók felé. Ez is egy intelligens sport, nagyon sok mindenre tanít. Csak belenézek ezeknek a thai harcosoknak a szemébe, és látom...

Hölgyeim, ajánlom figyelmetekbe, egyrészt mert nagyon jó megtapasztalás, kihozza az emberből a küzdeni akarást, rátalálsz a belső erődre, könnyebben kivéded a lelki, akár fizikai ütéseket az életben, másrészt nagyon szuper stresszoldó. Itt aztán kirúghatod, ütheted, ordíthatod magadból a dühödet, a feszkót, negatív gondolatokat, téves koncepciókat, bármit. Na és persze eszméletlen jó kardió edzés, alakformáló is egyben. Hajrá, muay thaira fel! ;)

Szeretettel: Viki

Thaiföld, 2018. július

FOTÓ: UtazOhm

https://www.utazohm.blog.hu

https://www.facebook.com/utazohm.blog

https://www.youtube.com/channel/UCQVxXcfO7Ayjhn8CUU8hrjw

Szólj hozzá