2018. már 07.

Egy hely, ahol Istennőnek érezheted magad

írta: UtazOhm
Egy hely, ahol Istennőnek érezheted magad

Tahiti táncórán jártam :)

Nemrég Kriszti barátnőm hívta fel a figyelmemet Teodóra óráira, merthogy ő bizony Istennőnek érezte magát, amikor ott járt, és szerinte illene a blogos projektemhez is, próbáljam ki.
Így vettem részt egy tahiti táncórán...

Mindig informálódok kicsit az okatókról, témáról... mielőtt részt veszek bármilyen foglalkozáson. Megnéztem a web és fb oldalt, és miközben lapoztam a fotók között, egyszercsak leesett, hogy a Járatlan Utakon fesztiválon én már hallgattam az előadásukat, amit Teodóra a férjével tartott az utazásaikról, már ott is nagyon szimpik voltak, hasonszőrűek, világot járt emberek, utazók... Nincsenek véletlenek ;)

7.jpg

Az oktató: Végh Teodóra

Férjével, Hunorral sokat utaztak, összesen hat és fél évig tartott a második útjuk. Japánba öszöndíjasként került ki először, japán szakon tanult. Ott Okinawa szigetén szeretett bele a tahiti táncba, 2007-ben. Megjárták még Hawaiit, Tahitit, Új-Zélandot, Ausztráliát, Balit, Malájziát.

Március 23-án tartanak éppen egy előadást a Hawaii útjukról, itt találjátok az eseményt, én ott leszek :

https://www.facebook.com/events/1080853125390822

Teodóra és Hunor:

Okinawán 4 évig tanulta a táncot egy nemzetközileg elismert iskolában, Tiare Heiupa-ban. Majd 7 hónapot Tahiti szigetén töltöttek férjével, ahol ő a hagyományos hangszereken tanult játszani (dobok és orrfurulya), mialatt Teodóra magániskolákban képezte magát. A kemény munka megkoronázásaként az éves Heiva táncversenyen is szerepelt egy csapatban, ahol az összesített táncversenyen második helyezést értek el. Szerintem ez nagyon nagy dolog. 
Az ott eltöltött idő alatt a kultúrát, a történelmet, a zenét és a nyelvet is mélyebben megismerte, így elsőkézből adja át a tudást itthon, Magyarországon. Mindezt hatalmas lelkesedéssel, és alázattal teszi. Színes egyéniség.

Tahiti tánc

A tahiti tánc valódi neve Ori Tahiti, vagy Tahiti Tamure. A tánc jellegzetes eleme a fergeteges csípőmozgás. Alapvetően két formája van, az otea dinamikus dobszólóra bemutatott, rendkívül intenzív és gyors ritmusú tánc. Az aparima során a táncos kecsesen, lassan ringó csípővel és finom kézmozdulatokkal mesél történetet.
A tahiti tánc órákon a polinéz szigetvilág (elsősorban Tahiti, de mellette Szamoa, Tonga, Tokelau, Cook-szigetek, stb) életvidám, energikus táncait tanulja a csoport, kezdő és haladó szinten. Magyarországon az egyetlen hely, ahol élő dobos zenekar is kíséri a lányokat, ezek a dobos alkalmak keddenként vannak.

A tahiti zene váltakozó intenzív, pörgős és lágyabb ritmusaihoz idomul a test és lélek mozgása is. Maga a tánc is egyértelmű kifejező eszköze a léleknek, ahogy pl. a zene is. Mintha  a lelkünk mozgatná a testünket, mely kifejezheti örömeinket, bánatainkat egyaránt.

Előkészületek

Vinnem kellett egy nagy sarongot, hát abban nem szenvedek hiányt, és a szép színes thai kendőmre esett a választásom, ami már nagyon sok helyzetben megállta a helyét, amikor utaztam Ázsiában. Pl. használtam takarónak, ruhának, strandlepedőnek, turbánnak, asztalterítőnek... ajánlom figyelmetekbe utazásokhoz!

A lányok nagyon kedvesen fogadtak, kérdezősködtek, kíváncsiak a blogomra, remélem csajok olvassátok majd! Segítettek a kendő speciális megkötésében, tanácsokkal láttak el már az öltözőben is.
Aztán megérkezett Teodóra, laza szerkóban, olyan stílusban, amit én is preferálok.
És abban a pillanatban, amikor felkötötte a kendőt a csípőjére és elkezdett táncolni, szinte azonnal átváltozott egy szexis nővé. Egy sugárzó, életvidám, gyönyörű kismama, aki smink és mindenféle cécó nélkül, természetesen is tud NŐ lenni. Elég volt, ahogy elkezdett mozogni. Szoktam is mondani, hogy nem kell feltétlenül tűsarkú, eltúlzott smink, kiskosztüm ahhoz, hogy valaki nőcis legyen. De ha nincs meg hozzá a megfelelő önbizalom, kisugárzás, megette a fene, a legmenőbb cuccokban sem leszünk azok. A tahiti tánc, és sokféle  mozgás megadja nekünk ezt a belső tartást, természetes nőiességet. 

A táncóra

Az órát egy kis elmélet után, merthogy természetesen kultúrája, szellemisége is van a táncnak, énekléssel kezdtük, hát kicsit nyelvtörő volt és pörgős, de bele lehet jönni. A májusi flashmobhoz kezdték el tanulni a lányok a dalt.

fscn4257_copy.jpgMár ott ráhangolódtam a tahiti zenére, beindultak bennem a ritmusok. Nem tudtam nem észre venni, hogy ebben a világban is megbabonáz a dobok ereje, és ez a sámándobomra emlékeztet, ősi erők ezek.

Itt a csoport egy 2016-os flashmobja a Bazilikánál:

Ezután jött a bemelegítés és alapmozdulatok gyakorlása, mindez simán egy kardió edzésnek is elmegy. Már ott melegem lett, és miután a többiek is elkezdtek vetkőzni, én is ledobtam a trikómat. Persze volt alatta sportmelltartó, mielőtt bárki is elkezd fantáziálni, ebben, vagy bikinifelsőben szoktak lenni a csajok. :)
Aztán egyre nehezebb lépések, kéztartások, sorozatok, még törpejárásban is mentünk nem keveset, persze szépen kihúzva magunkat, már amennyire ez lehetséges volt, én mire odaértünk a terem végébe, már egy görnyedt törpévé változtam. :) Egy idő után kínomban már nevetve néztem a többiekre és mondom, hát ez kemény. Erre megjegyezte az egyik lány, hogy „jól nyomod így elsőre”, én meg gondoltam jógatanár létemre nem szeretnék beégni, azért van némi állóképességem és mozgástudatosságom, de hősiesen bevallom, volt, hogy pihegtem-lihegtem közben... :))

Teodóra lelkiismeretes tanár, kijavítja az embert, ösztönöz, lelkesít, és ő maga is teljesen belefeledkezik a táncba, jelen van egész lényével.

Majd koreográfiás rész következett, na itt már elég sűrűn elvesztettem a fonalat, kérdeztem is, miközben jókat mosolyogtam magamon, hogy ugye az nem baj, hogy most ezt így hirtelen nem vagyok képes megugrani? :)) Válaszolta, ne aggódjak, ezek a lányok már hónapok óta gyakorolnak, ez tényleg nem könnyű. Így nem volt annyira lelkiismeretfurdalásom, hogy kiléptem a sorból és készítettem pár fotót. Jó volt látni a kamera mögül a lelkes, örömteli arcokat, sugárzó tekinteteket, kecses mozdulatokat, néhol a feszült koncentrációt. A csajok úgy tekerték a csípőjüket, hogy szinte beleszédültem. :)))

Egy saját maga által megálmodott koreográfiát tanított, és elmondta, hogy minden táncnak, mozdulatnak megvan a jelentése, egy-egy történetet mesélnek el. Ez a tánc most önmagunkról, és az árnyékunkról szólt. Az árnyékunk mindig követ bennünket, mely nem más, mint a saját démonjaink, melyekkel jobb szembenézni. A táncban a két minőség dialógusa, harca jelenik meg... Nagyon kifejezőek voltak a mozdulatok.

Lezárásként nyújtottunk, többször felfedeztem néhány jógás elemet, utólag meg is kérdeztem Teodórát mi az összefüggés. Mindig is szerette ezt a műfajt, most is jár kismama jógára...

A 90 perc nagyon gyorsan eltelt. Ugyanúgy kerete, felépítése volt, mint pl. egy jógaórának. A levezető meditáció is nagyon tetszett, az óráim után erre én is figyelmet fordítok, mert annyira természetesnek vesszük, hogy a testünk egészséges, képes együttműködni velünk. Pedig ezért, és mindenért hálásnak kellene lennünk minden egyes nap.

“Köszönöm a testemnek, hogy szép, erős és egészséges, köszönöm, hogy engedem magamat táncolni.  Köszönöm és hálás vagyok azért, amire a tánc tanít, a türelmet és az alázatot, és köszönöm a szabadságot és az örömöt, amit a tánctól kapok.”

Miért menjünk tahiti táncolni?

-Nőnek érezzük magunkat
-szép tartást ad, erősödnek idővel a gerinctartó izmok
-alakformáló: comb fenék, has, csípő (úszógumi ellen), vállak
-erősödnek a női mélyizmok, belső szervek
-fejlődik a mozgáskoordinációnk
-életvidámságot ad
-javul a koncentrációs képességünk
-önbizalomnövelő

A tánc segít visszavezetni bennünket a nőiségünkhöz, és hogy jobban el tudjuk fogadni, ezáltal szeretni önmagunkat. Megélhetjük a nő is férfi minőségeinket egyaránt. Megérezve dinamikus energiánkat, az erőt magunkban, mindeközben felfedezzük a lágyabb, kecsesebb eleganciát is. Minden megvan bennünk, a tahiti tánc ezt ki tudja hozni, ha megengedjük.
Úgy hullámzik a test, a csípő, mint a tenger, áramlóan, hol gyengéden, hol erőteljesen.  Itt megjegyezném, hogy a víz elemhez kapcsolódik a nőiség is, a befogadás, az érzelmek, a mélység kifejezője.

Egyértelműen közösségépítő szerepe is van ezeknek az óráknak, ahol a női őserők felszínre törnek, és ahol egy erős szövetség alakul ki köztünk, segítői leszünk egymásnak. Eszembe jutottak a nő jógaórák...

Nem utolsó sorban, amit éreztem és láttam a lányokon is... szexisek voltak, igazi nők, tele önbizalommal, bájjal, erővel! Itt nem számít vékony vagy telt vagy, alacsony vagy magas, szőke vagy barna, mi a foglalkozásod... itt önmagad lehetsz. Láttam mindenkin a felszabadult örömöt, én is szinte végig mosolyogtam, jól éreztem magam, ehhez Teodóra személyisége is hozzátett.

Számomra spirituális élményt is nyújtott a 1.5 óra, hisz nemcsak a táncról szólt, hanem ez is egy éledmód, életfilozófia is egyben, ahogy számomra a jóga, és meg lehet élni benne a dinamikus meditációt is.

 

Kedves olvasó, remélem segítségedre váltak a leírt gondolatok, tapasztalatok abban, hogy ha hívást érzel ezek után, kipróbáld a tahiti táncot. Áldás! ♥

Teodóra, köszönöm, hogy lehetőséget adtál bepillantást nyernem ebbe a csodálatos világba, és hogy megismerhettelek. :)

Szeretettel: Viki
fscn4241_copy.jpg

Elérhetőségek:
www.tahititanc.hu
www.facebook.com/tahititanc/
email: info@tahititanc.hu

Az órák helyszíne:
Budavári Művelődési Ház, Bem rkpt. 6
1011 Budapest

Szólj hozzá