2018. nov 06.

Műegyetemről a művészetbe

írta: UtazOhm
Műegyetemről a művészetbe

Merj szívből élni

Rendszeres blogolvasóim már tapasztalták, hogy mindig szívesen mutatok be olyan spirituális embereket, önismereti technikákat, eseményeket, tanfolyamokat, terapeutákat... a saját tapasztalataim alapján, melyeket érdemesnek tartok, és akár mások életéhez is hozzátehetnek. Most is egy ilyen írás, ajánló fog következni...

Anna egy 25 éves fiatal lány, aki követi az álmait, szívből szeretne élni, alkotni, segíteni másoknak. Számomra szimpatikusak, közeliek az ilyen hozzáállású emberek, ezért is szeretném Őt bemutatni. Annak idején hasonló gondolatoktól vezérelve, felhagytam a civil munkámmal, elindultam egy ismeretlen úton amit a lelkem legmélyéről éreztem, és azóta sem bántam meg... Talán kedvet, bátorságot, impulzust adunk másoknak is, hogy merjünk szívből, őszintén, álarcok nélkül élni, felvállalni azt, amit valójában akarunk, és akik valójában vagyunk.
Egy fincsi kávé mellett beszélgettem Annával.
megvalosulas.jpg

Mióta festesz? Hol tanultad?

Nagyjából két éve festek selyemre. Rajzolni, festeni mindig is szerettem, a selyemmel viszonylag hirtelen alakult ki a szimpátia és a szerelem. Hozzáteszem, ezzel a technikával találkoztam már évekkel ezelőtt, csak akkor nem fogott meg. Inkább bosszantott, hogy nem úgy alakultak a képek, mint ahogy szerettem volna. A selyem macerás tud lenni, nem csak rákenek valamit és úgy lesz, viszi szépen a festéket. Nem volt rossz, de magamtól nem foglalkoztam volna vele többet. Viszont szerencsémre ott felejtettem a pénztárcámat és a galériában vettem át. Ott tettek rám mély benyomást a képek. Bozó E. Lizánál tanultam, az ő munkái voltak kiállítva és teljesen magával ragadtak a képek. Nagyjából két évvel ezelőtt a munkám mellett szerettem volna más, kreatív elfoglaltságot, így egyből beugrott Liza és pont tartott is tanfolyamot. Akkor már nem is volt kérdés, hogy szeretnék-e ezzel foglalkozni. :)

img_2444.JPG

Mivel foglalkoztál előtte?

Műszaki egyetemen diplomáztam, eközben matematikát és fizikát tanítottam. Mindig is ki akartam próbálni, milyen az egyetemen tanítani, példamegoldó és magyarázó órákat vezettem. Majd tervezett váltást követően fejvadászként dolgoztam. Műszaki és pénzügyi területre toboroztam, interjúztattam. Imádtam, hogy sokféle emberrel találkoztam és betekinthettem életük egy-egy szeletébe, segítettem őket egy lépésben. Eközben kezdtem aktívan festeni.

37027378_1886310528082516_7102580408008572928_n.jpg

Miért kezdtél el festeni?

Amikor a tanfolyamra jelentkeztem nem gondolkodtam, csak cselekedtem. A hétköznapokban gyakran nem találtam a helyem, túlagyaltam, túlgörcsöltem mindent. Könnyen kiborultam. Tudtam, hogy a műszaki terület már nem nekem való, arról sikerült váltani, de még nem éreztem magam a helyemen és sok minden változott körülöttem. Türelmetlen is voltam. A festés volt az egyik módszer, ami által becsempésződött a hétköznapjaimba a higgadt nyugodtság és béke. Relaxálni, meditálni, jógázni is szoktam, de az más. A képeken egy-egy folyamatot, „Happy end”-et ábrázolok energia szinten. Öröm megfesteni, öröm ránézni, öröm a terében lenni. Ezt adom át másoknak is és szeretném minél többeknek.

img_2515.JPG

Miért pont a selyemfestés?

Ismerek többféle technikát, jelenleg ez a legkifejezőbb számomra. A selyem különleges, meg kell tanulni bánni vele, és elképesztően sokoldalú. Valamint ad egy nagy pluszt. Csillogó, nemes anyag és varázslatos sugárzása lesz tőle a képeknek. Persze azért az én kezem is benne van ebben a pluszban.

img_3018.JPG

Előre készítesz képeket, vagy személyre szólóan szoktál alkotni?

Ritkán készítek előre képet. Ezért is vagyok bajban, ha galériába vagy kiállításra kell. Néha előfordul, hogy jön egy-egy ihlet, amely nem kötődik szorosan hozzám vagy más személyéhez, de ez ritka. Szituációt akkor is tudok.

Személyre szóló képeket szoktam festeni, egyéni élethelyzet alapján. Magamnak is így festek, hiszen innen, az önismeretből, önfejlesztésből indult az egész. Van egy szituáció, például egy megoldandó konfliktus – arra kérek meditációban képet, és megfestem. Szoktam stresszesebb időszakban firkálgatni is, szép vázlatok alakultak ki belőlük, volt amelyik teljesen átváltozott a selymen. Kezdetben azért alkottam, hogy kiegyensúlyozott legyek munkahelyemen és magánéletben. Meghittebb kapcsolat legyen a szüleimmel, testvéreimmel és boldog párkapcsolatban éljek. Azóta gyökeres változások történtek minden területen.

img_2691.JPG

Amikor festesz, mi történik közben? Esetleg ez egy meditatív állapot, kikapcsolsz ilyenkor, gondolsz valamire?

Amikor festek, csak én vagyok és a kép. Általában mindig a következő 1-2 fázist látom előre. Pöttyözni tudok úgy is, hogy közben beszélgetek, de mást nem. Élvezem, ahogy a kép is alkotja magát, én is változtatok, ahogy érzem, épp mi lenne még jobb az adott személynek.

Mennyi idő alatt készül el egy kép?

Ez a mérettől, témától és pöttyöktől függően változó. Fél naptól akár 1 hét is lehet.

img_1520.JPG

Milyen terveid vannak a jövőre nézve? Mit szeretnél elérni?

Ha az alkotást vesszük, akkor bővíteni az elérhető kincseket. Például, hogy ékszer szettekben lehessen viselni a képeket, valamint nagyobb, sőt monumentálisabb léptékű művek is vannak tervben. Nemcsak az emberek otthonába szeretném eljuttatni, hanem például a theta-healing, jóga, meditációs és hasonló jellegű terekben szeretném, ha megjelennének minél több helyen, segítendő az ott megforduló emberek folyamatait. Ezenkívül van még sok-sok tervem, szépen sorjában.

Kinek szeretsz festeni, ill. van kedvenc célközönséged?

Különösen szeretek pároknak alkotni, hogy még szebb legyen a kapcsolatuk, akár nászajándékba vagy házassági évfordulóra vagy jókívánságként. De ugyanígy olyanoknak is, akik boldog, harmonikus párkapcsolatra vágynak. Egy másik, számomra különösen kedves csoport, akik megújulásra vágynak az életükben, újrakezdés, új munka vagy költözés előtt állnak, illetve kénytelenek megújulni például egy betegség miatt. Zömében e témákban alkottam eddig is. Öröm látni, ahogy felragyognak az arcok, és pláne amikor hallom a visszajelzéseket, hogy a képeim segítenek.

img_3084_v.jpg

Miért ajánlod a képeidet?

Egyszerűen azért mert szépek és mert működnek. Energiát közvetít mindegyik. Hadd meséljek el egy számomra roppant kedves történetet, ami egy barátnőmmel történt. Neki párkapcsolatra festettem. Nála volt egy ismerőse vendégségben, amikor megkérte, hogy álljon a kép elé és mondja el, mit érez. A hölgy nem tudta, mi ez és mire való. És szóról szóra elmondta ugyanazt, amit a barátnőm először nekem. Hogy milyen kellemes érzés és bizsergést tapasztalt. Hadd tegyem hozzá, működnek a képek, de ez senki számára sem jelent manipulációt vagy bármilyen, szándéka elleni befolyásolást. Csak segítik a szeretetet érvényesülni. Saját bőrömön tapasztaltam, mennyit segítenek.

Mit üzensz a világnak az alkotásaiddal?

Hogy érdemes hinni, kitartónak lenni ha van egy célod, célt keresni és főleg: szívvel élni! Mindig, minden helyzetben - és a változás elkerülhetetlen. Meggyőződésem, hogy csak rajtunk múlik, mennyit szenvedünk és mennyire boldogan éljük az életünket. Örüljünk minél többet, örüljünk a szeretteinknek, élvezzük az együtt töltött időt.
img_20181031_103828_6.jpg

Szívvel ajánlom Anna munkáit, és így Karácsony közeledtével egy szép ajándék is lehet szeretteinknek.

Elérhetőségek:
email: anna@annailona.hu
FB: Annailona

Remélem, segítségedre váltak a leírt gondolatok, témák, és előbbre visznek utadon. Áldás! 

Szeretettel: Viki
Budapest, 2018. július

https://www.utazohm.blog.hu

https://www.facebook.com/utazohm.blog

https://www.youtube.com/channel/UCQVxXcfO7Ayjhn8CUU8hrjw

Szólj hozzá