2017. dec 04.

SzülinapOM margójára

írta: UtazOhm
SzülinapOM margójára

Remete projektem Dobogókőn

December 3. Szülinap. Telihold. Advent. Elvonulás. Erdő. Jurta. Jóga. Meditáció. Béke.

Megint eltelt egy év

Eredetileg ezt a napot nem egyedül töltöttem volna, de a sors közbeszólt, sebaj, alkalmazkodom a helyzethez.  Gondoltam, mi lehetne az egyik legjobb program, ha már így alakult, minthogy az ember önMAGával tölti az időt szülinapján? :)

Pontosan még nem tudtam, mit és hol szeretnék csinálni, csak azt, hogy mindezt egyedül... de ahogy lenni szokott, egy „véletlen” megoldotta a helyzetet. Felhívott egy ismerősöm, kérdeztem nem tud-e valami elvonulóhelyet, és éppen ő akkor Dobogókőn volt aznap, ráadásul egy jurtában. Sokat nem gondolkodtam, elkezdtem intézni a szállásomat a remete projekthez.

2_3.jpg

A természet mindig jó választás, ott fel tudok oldódni, képes vagyok gyógyulni. A Bakony lábainál nőttem fel, és amióta Budapesten élek, nagyon hiányzik vidék.

Szüli Nap

Egy születésnap kiváló alkalom lehet arra, hogy rendet tegyünk magunkban, megálljunk egy pillanatra, és visszatekintsünk az elmúlt egy évre, vagy akár többre is. Átgondolhatjuk, honnan hova jutottunk, miben fejlődtünk, mit tanultunk, mivel van még dolgunk, mit szeretnénk...

Ráadásul Telihold is van, sőt mint megtudtam Supermoon, ami megtámogatja a magunkba tekintést. Könnyebben el tudjuk engedni a félelmeinket, ragaszkodásainkat is. Ebben a holdfázisban nyitottabbak, fogékonyabbak vagyunk érzelmileg. Érdemes végiggondolni ilyenkor a bennünk zajló folyamatokat, gondolatainkat, megfogalmazni céljainkat és teremteni.
Ha visszagondolok az elmúlt egy évre, talán elmondhatom, hogy most tanultam eddig a legtöbbet önmagamról. Felálltam egy (számomra nagyon) nehéz időszak után, erősödtem, és csupa jó esemény történt velem.  Hihetetlenül sok és mély dolgot éltem meg. Ezúton is köszönöm azoknak az embereknek, akik hozzájárultak mindehhez.

Előkészületek

Túl sokat nem készültem, bepakoltam pár meleg cuccot a hátizsákomba, felhúztam a hótapasó bakancsomat, magamhoz vettem a jógamatracomat, laptopomat, hálózsákot... és elindultam.

Hévvel elmegyünk Pomázig, onnét a 860-a buszra átszállni, ami teljesen felhoz a hegytetőre. Csodás napfényben utaztam, már útközben elkezdtem mosolyogni, amikor beértünk a havas tájra és menetelt felfelé a busz.

Az események sodrásában

Ahogy mondani szokták, ember tervez, Isten végez. Elképzeltem, hogy namajdmostaztán jól egyedül leszek, befelé figyelek, elvonulok... erre szombat este belebotlottam, vagy ők belém? egy nagy csapatba. Gyanútlanul ültem a Zsindelyes fogadóban, írtam a blogomat, erre hirtelen körémgyűlt egy csomó ember, mert nem volt máshol hely. Véletlenül meghallottam, hogy arról beszélnek, lesz sámándobolás. Erre felkaptam a fejem, és rákérdeztem, miről van szó. Szinte azonnal invitáltak, hogy nyugodtan csatlakozzak... a következő pillanatban már a jurtájukban találtam magam kb 16 emberrel, és néztem az utazásaik vetítését, jövőbeli terveiket, nagyon vidám csapat, jókat nevettem velük. Ők a Bakancs Pista túrázós társaság, természetesen már fel is vettek tagnak. :)

img_20171202_224829.jpg

Aztán kiderült, hogy szülinapom van, erre annyi szeretetet, figyelmet kaptam, hogy hálás vagyok ezeknek az embereknek, pedig akkor találkoztunk először. Szabolcs gitározott nekem, Zsolt megfogta a kezem, a  szemembe nézett miközben elszavalt egy gyönyörű Babits verset, Lia meg külön sámándobolt és énekelt is... nagyon meghatódtam, és boldogan éltem meg minden pillanatot. Közben át is léptük az éjfélt, és akkor már tényleg szülinapom volt. Köszönöm Nektek!

img_20171202_224726.jpg

Ahogy megélem a remete projektet :)

Hagyom hogy jöjjön, aminek kell, elengedésben vagyok. Csak figyelek, nem erőltetek semmit. Nem véletlenül vagyok most itt.

img_20171204_195123.jpg

Sokat sétálok az erdőben, ropog a hó a bakancsom alatt, szívom a friss levegőt. A jurtában jógázom, meditálok, mantrázok... alig kommunikálok emberekkel. Ez most így jó.

A fogadóban leülök a kandalló mellé az asztalhoz, ropog a tűz, csodásan hull a hó, tisztaság, csend és béke honol kint és bent. Írom a blogom, a gondolataim, tervezgetek, vagy éppen csak bambulok ki a fejemből. Lágy, megnyugtató zene szól aláfestésként a háttérben.

img_20171203_121452_hdr.jpg

img_20171204_125346_hdr.jpg

Éppen betért egy vándor, aki miután megitta a teáját, leült a kandalló mellé, és egyszercsak horkolás hallatszódott a csendben. Elaludt a tűz mellett, megpihent a túra után. Elmosolyodtam.

Hétvégente nagyon sok kiránduló van itt fent Dobogókőn, lépten-nyomon emberekbe ütköztem, de vannak kis mellékutak, ha akar az ember, lehet egyedül is lenni, kirándulni. Vagy visszavonulsz a jurtádba.

Amikor elment már mindenki vasárnap körülöttem, egyedül maradtam az erdőben. Azért néha kinézegettem, amikor valami zajt hallottam.
Világított a telihold fénye, süvített kint a szél, már csak a farkasüvöltés hiányzott, hogy teljes legyen a kép. De megúsztam az éjszakát, jön a többi, hihi.

A hely

Mindenki hallott már arról a legendáról szerintem, hogy itt a Pilisben, Dobogókőn dobog a Föld szíve. Hogy igaz-e, azt nem tudom. De ha ez így van, akkor a legjobb helyre jöttem, ha a szívemet szeretném gyógyítani. Valami itt tartja az embert, nagyon jók az energiák is.

A jurtaszálláson vagyok, mely a Zsindelyes Vendégházhoz tartozik.

img_20171202_143624.jpg

img_20171204_154003-effects.jpg

A jurták nagyon hangulatosak, téliesítve vannak, kb kétóránként fát kell tennem a tűzre, nehogy kihűljön a hely. Néha már annyira meleg van, hogy rövidujjúra vetkőzöm, és kb. hot jógát nyomok olyankor, szó szerint leizzadok. :) Persze én inkább buzgón fél óránként őrzöm a tüzet, főleg este, mert ha elalszik, éjszaka befagyna a seggem, és nincs senki, aki segítene, mert a tulajék nem itt laknak. Bár bízom magamban, hogy megoldanám a helyzetet, vidéki lyány vagyok...
Van elektromosság és wifi is, szóval modern nomádolás zajlik itt kéremszépen. Persze a netet mindenki maga dönti el, hogy mennyit használja, én tudatosan visszafogom, hamár egyszer elvonulásban vagyok. :)

Csodahely, a legtöbb ember nehezen tud elindulni innét, ha már egyszer betévedt ide. Nagyon kellemes, családias a hangulat, Lőrincz László a hely üzemeltetője, rendkívül kedves, segítőkész ember, sokan járnak hozzá tanácsot is kérni mindenféle témában, aki gyógyulni szeretne vagy éppen kibillent az egyensúlyából.

Mesélte, hogy egyszer egy manager típusú pasi beugrott egy kávéra reggel. Aztán behozta a laptopját, meg is ebédelt, vacsorázott. Majd megkérdezte, van-e szállás. Ittmaradt pár napra egy jurtában, ez szó szerint hosszú kávéra sikeredett. :))

A fogadó szépséges fekete cicája Bátor, mindenki nagy kedvence. Belakja a helyet, egyáltalán nem zavartatja magát, általában a kandalló tetején lustálkodik. Tudja, hogy kell élni...

3_2.jpg

img_20171204_095217_hdr.jpg

Lehet gyógytermékeket is vásárolni, pl. egy erdélyi természetgyógyászét, aki fákból készíti el a csodaszereket. Vannak ajándéktárgyak, képeslapok, házi szörpök, szappanok, teák stb...

Jól, ízletesen főznek, bio enni-innivalók is megtalálhatóak az étlapon, gluténmentes, paleo ételek közül is lehet választani. A forró gyömbéres tea helyi specialitás, gyógynövényekből, fűszerekből elkészítve, jól tud esni a hideg séták után.

...és itt mindig történik valami, találkozások, ismeretségek kötődnek, hasonló a hasonlót vonzza alapon. Egyik este egy jógásommal borultunk egymás nyakába, meglepődtünk mindketten, jót dumcsiztunk. Itt éppen egy sráccal elegyedtünk beszélgetésbe, eszegetett, amikor felmutatta ezt a paprika darabot, amit lekarikázott:

img_20171203_104459.jpg

Egy kis videó az 1980-as években épült Makovecz Zsindelyes Fogadóról:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=23&v=aG20oYRH1bU

Elérhetőségek:

http://www.dobogokojurta.hu/

http://dobogoko.org/Zsindelyes

Ajánlom...

Mindenkinek, aki elakadásban van az életében, vagy éppen fel szeretne dolgozni valamit, aki csak töltődne, pihenne kicsit. Egy-egy ilyen elvonuláson messzebb kerülünk a problémáktól, jobban rálátunk a dolgainkra, érzelmeinkre, és bizony ehhez nem árt néha kiszakadni a megszokott környezetünkből, és fizikailag is helyet változatni. Tudom, ezt sokan nem tehetik meg. De aki igen...

Ezúton is szeretném megköszönni a sok szeretetet, szülinapi köszöntést, majd ha visszamegyek Budapestre, Pápára, találkozunk személyesen is, és átveszem az öleléseket, puszikat :)

Szeretettel: Viki

https://www.utazohm.blog.hu

https://www.facebook.com/utazohm.blog

https://www.youtube.com/channel/UCQVxXcfO7Ayjhn8CUU8hrjw

 

Szólj hozzá